Údaje o knize
  • Autor: Květoslav Minařík
  • Nakladatelství: Canopus
  • Nakladatelská řada: Přímá Stezka
  • Autor přebalu: Richard Bergant
  • ISBN: 80-85202-33-6
  • Pořadí vydání: 4.
  • Rok vydání: 2005
  • Místo vydání: Praha
  • Počet stránek: 372 stran
  • Formát: Tištená kniha, e-kniha

Přímá Stezka

Tato kniha uvádí čtenáře do duchovního života na základě životních zkušeností. Přímá Stezka se nazývá proto, že učí své čtenáře jak se vyhnout oklikám na cestě k dokonalosti a dosáhnout cíle přímo. Květoslav Minařík systematicky poukazuje na metody a prostředky jak získat odpověď na každou životně filozofickou otázku. Postupuje mystickým vývojem od stupně ke stupni, poučuje o povaze všeho dění na mystické cestě až k nejvyšším výsledkům. 

První část se zabývá náboženstvím, spiritismem, magií a mystikou; poukazuje na nesrovnalosti nebo nebezpečí s nimi spojená, vyzvedává však i vše dobré, co která z těchto nauk obsahuje. Druhá část knihy rozebírá různé aspekty spojené s filozofií a praxí Přímé Stezky (např. Bůh, modlitba, znovuvtělování, nelpění, džňánajóga). Třetí část popisuje metodiku praxe Přímé Stezky z různých hledisek (např. absolutní nezbytnost dodržování morálních předpisů, postup prostřednictvím karmajógy a bhaktijógy při začlenění do povinností každodenního života, koncentrace aj.). 

V krátké době rozebrané druhé vydání Přímé Stezky svědčí o tom, že se autorovi zdařil záměr, o němž hovoří v předmluvě k druhému vydání: volat ty, kdo hledají na mystických cestách. V tomto třetím vydání byly opět doplněny partie týkající se českých mystických škol, které byly v druhém (zahraničním) vydání vynechány.

Z obsahu:
Nastupujete-li mystickou cestu, musíte přijmout všechny morální povinnosti, jež vám mystická nauka předepisuje, a nikoli si po způsobu mnohých lidí vybírat „snadné“ a zajímavé cvičení a studium. To vás často může svést k fanatismu, zmatku a k ještě větší názorové a povahové jednostrannosti, která je pravým původcem nevědomosti. Pohlédněte na mystiky, kteří se chápali jen sympatických a zajímavých meditací a hrubě zanedbávali nechutné odříkání si něčeho, čím by odstranili své neřesti. Jistě snadno poznáte, že dosahují pouze toho nezdravého psychického „unesení“, které ovšem neobstojí jako hodnotné před zdravým rozumem.