Údaje o knize
  • Autor: Květoslav Minařík
  • Nakladatelství: Canopus
  • Nakladatelská řada: Přímá Stezka
  • ISBN: 80-85202-36-0
  • Pořadí vydání: 2.
  • Rok vydání: 1996
  • Místo vydání: Praha
  • Počet stránek: 488 stran
  • Formát: Tištěná kniha, e-kniha

Tajemství Tibetu 1: Sedm tibetských textů 

Tibetské texty shrnuté v dvoudílném Tajemství Tibetu označil Květoslav Minařík za nejhlubší a nejzajímavější spis v evropské mystické a psychologické literatuře. Do komentářů promítl své přímé životní a mystické zkušenosti a na jejich základě vysvětluje tibetský text moderní psychologickou terminologií. Zejména tam, kde se věnuje povaze a funkci vědomí jako nejdůležitějšího faktoru bytí, ukazuje světové psychologii směr další cesty a nové obzory. 

Zdůrazňuje především vztahy mezi správnou životosprávou z hlediska mravnosti a osobními osudy jedince i celé společnosti. Proto je tato kniha nejvýznamnější příručkou životní metodiky; její pomocí může čtenář nejen odstranit nepoznání, ale vytvořit si též předpoklady ke spokojenosti. 

SEDM TIBETSKÝCH TEXTŮ 

1. Růženec skvostných drahokamů 

2. Stezka k nirváně: Jóga velkého symbolu 

3. Stezka vědění: Jóga šesti nauk (o psychickém teple; o klamném těle; o stavu snu; o čirém světle; o stavu po smrti; o přenosu vědomí) 

4. Stezka přenesení: Jóga přenosu vědomí 

5. Stezka mystické oběti: Jóga podrobení nižšího já 

6. Stezka pateré moudrosti: Jóga dlouhého HÚM 

7. Stezka nadsmyslové moudrosti: Jóga prázdnoty 

Z obsahu: 

...Dokud člověk může o svých sklonech, citech atd. rozhodovat, drží v rukou klíče svého vlastního budoucího osudu. Ale je téměř pravidlem, že těchto klíčů užívá nesprávně. Místo aby odmítal podněty vyjadřující se chtěním, přijímá je. 

...Mystika není filozofie, ale způsob života. Studovat ji může každý. Zdá se mi, že národy západních kontinentů jsou již dosti karmicky vyspělé, aby mohly uvažovat o karmickém významu psychologických činitelů, které sice samy vzešly z karmických dispozic, ale dál modelují bytost. A tato cesta nekončí, dokud se člověk nezřekne všeho definitivně.