Údaje o knize
  • Autor: Květoslav Minařík
  • Nakladatelství: Canopus
  • Nakladatelská řada: Přímá Stezka
  • Redaktor: PhDr. Zora Šubrtová
  • Autor přebalu: Richard Bergant
  • ISBN: 80-85202-13-1
  • ISBN e-PUB: 978-80-87692-56-1
  • ISBN MOBI: 978-80-87692-57-8
  • ISBN PDF: 978-80-87692-58-5
  • Pořadí vydání: 2.
  • Rok vydání: 1992
  • Místo vydání: Praha
  • Počet stránek: 400 stran
  • Formát: Tištěná kniha, e-kniha
  • Ukázka: Vnitřní smysl Nového Zákona
  • E-shop: Vnitřní smysl Nového Zákona

Vnitřní smysl Nového Zákona

První vydání Vnitřního smyslu Nového Zákona vydal Květoslav Minařík vlastním nákladem v roce 1945. Toto druhé přepracované vydání připravil do tisku již v r.1957, ale teprve nyní okolnosti dovolují, aby s ním byla seznámena široká veřejnost. 

Květoslav Minařík vybírá citáty ze všech čtyř evangelií, Skutků apoštolů a některých epištol a doprovází je vysvětlujícími komentáři. Křesťanské učení Nového Zákona interpretuje jako nauku o vědění, moci a osvobození, která člověka vede cestou spásné mravnosti až do úplného ozdravění a nabytí moudrosti. Obhajuje hloubku a velikost přínosu křesťanství, které někteří současní tzv. mystici podceňují ve srovnání s orientálními naukami. Cesta prosté morálky, jak ji ukazuje Nový Zákon, je předepsána každému, kdo chce dospět do světa Veliké mystiky všech dob a směrů. Tato kniha ukazuje jak po této cestě jít. 

Z obsahu: 

Nový Zákon ukazuje člověku správnou cestu. A já jsem si dovolil připojit k němu vysvětlivky, aby byly hlouběji odůvodněny jeho mravní poučky. Čtenář uvidí, že náboženství sleduje věcné cíle a staví na rozumově logických zákonech. Jeho východiskem je totiž učení o sebevládě, vrcholící v úplném zastavení duševní činnosti při bdělém vědomí, které je jediným reálným předpokladem nezaujatého pozorování. Jím se zostřují smysly natolik, že studující člověk může sledovat dění v příčinách a následcích. To je druhé, vyšší dobro náboženského učení ... 

... Hodnota náboženství tkví v tom, že když člověk dodržuje jeho přikázání, dospěje k objektivnímu zjištění, že provazy připoutanosti byly zpřetrhány a místo pocitu připoutanosti vystoupil ničím nezničitelný pocit blaha a svobody, spojený s poznáním pomíjejícnosti všech zevních věcí ...